معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: پارسال بیش از 8 هزار و 500 کودک کار و خیابانی در مراکز شبانه روزی نگهداری و حمایت از کودکان کار پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب الله مسعودی فرید در حاشیه نشست ارزیابی اقتصادی پروژه های بهزیستی در سرعین گفت: 38 مرکز روزانه و 31 مرکز شبانه نگهداری و حمایت از این کودکان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به زندگی ۹۹ درصد کودکان کار و خیابانی با خانواده خود افزود: رویکرد بهزیستی از نگهداری این کودکان در مراکز شبانه روزی به نگهداری در مراکز روزانه و دنبال کردن رویکرد توانمندسازی مبتنی بر خانواده تغییر یافته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در ادامه از شناسایی 4 باند کرایه و بهره کشی کودکان در کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: برخی والدین در قبال دریافت پول کودکان خود را برای بهره کشی و کارکردن به این باندها می سپردند.

مسعودی فرید با بیان اینکه اگر چنین خانواده هایی شناسایی شوند، از آنها سلب حمایت شده و زمینه حمایت از کودکان کار و خیابانی فراهم می شود، افزود: در صورت مشاهده و شناسایی چنین مواردی با همکاری ناجا و دستگاه قضایی کشور برخورد قاطع صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به نوزادان به دنیا آمده از مادران معتاد که توسط آنها به فروش می رفتند، گفت: سال گذشته هزار و 400 نوزاد شناسایی شدند که 700 نوزاد به خانواده های سببی و نسبی آنها سپرده شده و 700 نوزاد دیگر نیز در مراکز بهزیستی نگهداری می شود.

 

انتهای پیام/ح

شناسایی 4 باند کرایه و بهره کشی کودکان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.