مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در هر ساعت ١٩ طلاق در کشور ثبت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ دکتر ولی الله نصر با اشاره به این که در هر ساعت ١٩ طلاق در ایران ثبت می شود افزود: براساس آمار به ازای هر 4.3 مورد ازدواج در کشور یک مورد منجر به طلاق شده و 5.6 درصد ازدواج در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی ، دادگاه ها باید زوج و زوجه را به مراکز مداخله و پایگاه ها ارجاع دهند و آمار نشان می دهد که در سراسر کشور نزدیک به 34 درصد مراجعات به مراکز مشاوره منجر به سازش شده است.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: متاسفانه طبق اعلام سازمان ثبت احوال طلاق در کشور روند روبه رشدی دارد و ازدواج کاهش یافته است.

نصر نقش شبکه های اجتماعی و ماهواره را در فرو پاشیدن کانون گرم خانواده و افزایش طلاق بسیار مهم دانست و بیان کرد: البته سازمان بهزیستی در همه استان ها به صورت وسیع و بر اساس قانون حمایت خانواده مراکز مشاوره پیش از طلاق دارد.

وی طلاق، مهاجرت و اعتیاد را سه معضل مهم اجتماعی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: مهاجرت از روستاها به شهرها باعث ایجاد حاشیه نشینی و سکونت گاه غیر رسمی و منجر به افزایش کودکان کار و خیابانی می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، طلاق ، ساعت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.