رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر از ۹۹۲ پروانه بهره‌برداری صادرشده برای واحدهای تولیدی ۲۰۴ واحد به‌صورت راکد باقی‌مانده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی افزود: ضرورت و اهمیت صنعتی‌سازی در کشور بسیار مورد توجه بوده، چرا که در تحقیقات به‌عمل‌آمده از 128 کشور پیشرفته و درحال‌توسعه، صنعتی‌سازی و رشد صنعتی نقش بسزایی را داشته است و ما نیز برای توسعه و رونق اقتصادی نیاز به تولید ثروت به‌صورت مستمر داریم که آینده کشور در گرو تحقق این امر است.

وی گفت: برای اینکه رشد اقتصادی کشور به‌صورت پایدار حفظ شود، باید حداقل 10 سال اقتصاد کشورمان به‌صورت پایدار تداوم یابد که این کار نیز نیازمند عزم ملی و اراده همگانی بوده تا بتوانیم تولید ناخالص داخلی کشور را از 511 میلیارد دلار در حد کشور توسعه‌یافته ارتقا دهیم که اگر بخواهیم فرایند ثروت‌سازی ایجاد شود، باید به بخش صنعت و توسعه واحدهای صنعتی توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در استان اردبیل تا به امروز 992 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی صادر شده است که در حال حاضر 204 مورد از این واحدها راکد و غیرفعال بوده که 30 درصد صدور پروانه‌های بهره‌برداری از سال 92 تا به امروز صادر شده که در حال حاضر سهم بخش صنعت در اقتصاد استان اردبیل در حدود 6 درصد است.

عاملی با اشاره به اینکه هزار و 650 جواز تأسیس در سطح استان اردبیل صادرشده است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد تقاضا برای سرمایه‌گذاری از سال 92 شروع‌شده و از این سال به بعد حدود 815 جواز تأسیس از هزار و 650 مورد صادر شده است که 79 مورد در 3 ماه نخست امسال بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.