مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 2 هزار و 6 نفر کارگر بیکار شده از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته هزار 832 نفر از کارگران بیکار شده به بیمه بیکاری معرفی شده و از بیمه بیکاری استفاده کرده اند و تعداد نفراتی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند در سطح استان به 2 هزار و 6 نفر رسیده است.

وی از اشتغال 4 هزار و 540 نفر توسط مراکز کاریابی های بخش خصوصی در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 4 هزار و 540 جویای کار توسط این مراکز جهت اشتغال به بنگاه های تولیدی و خدماتی معرفی شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در خصوص رونق و گرایش مردم به مشاغل خانگی گفت: سال 95 گرایش مردم به مشاغل خانگی افزایش چشمگیری داشت به طوریکه هزار و 636 فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که 5 هزار و 900 فقره از این مشاغل موفق به دریافت تسهیلات خود اشتغالی در زمینه مشاغل خانگی شده اند.

رحیمی افزود: در راستای تشویق کارفرمایان برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دولت مشوق هایی را برای کارفرمایان در نظر گرفته است که یکی از این مشوق ها پرداخت 2سالانه حق بیمه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط دولت می باشد و 523نفر از فارغ التحصیلان استان با استفاده از این موشق بیمه ای توانسته اند جذب کار شوند و امیدواریم امسال شاهد استغال بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح استان باشیم.

وی گفت: امسال نیز مثل سال های قبل اهالی عرصه کار و کارگری با نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار خواهند نمود و برای اولین بار در حوزه ورزش کارگری فینال مسابقات قوی ترین مردان استان پنجم اردیبهشت ماه در ورزشگاه کارگران برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: به مناسبت روز جهانی کارگر نیز جشن باشکوهی در کارخانه آرتاویل تایر برگزار و از کارگران نمونه استانی تجلیل می شود و در طول این هفته شاهد برگزاری همایش کودکان کار با بررسی علل و آسیب های این پدیده خواهیم بود و از دیگر برنامه های هفته کارگر دیدار با خانواده معظم شهدا و دیدار و عیادت از کارگران بیمار و غبارروبی مزار شهدا و دیدار با استاندار اردبیل جهت در میان گذاشتن مشکلات کارگران و کارفرمایان می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضامیرزایی
۲۲:۵۲ ۰۸ تير ۱۴۰۲
سلام.خوبی. ۱۶.سال.بازارجلایی