عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش باید پاسخگوی دانش‌آموزان برای حق تضییع‌ شده آنها به دلیل لو رفتن سؤالات امتحانی‌ باشد.

آموزش و پرورش پاسخگوی دانش‌آموزان باشد/ لو رفتن سؤالات امتحانی‌ باید علت‌یابی شودعلیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مسئله لو رفتن سؤالات امتحا‌ن نهایی سوم دبیرستان و پیگیری حقوق دانش‌آموزان در این مورد اظهار کرد: مسئله‌ای که در این میان مطرح است لو رفتن سؤالات امتحانی‌ است حتی اینکه این مسئله در مقیاس کوچکی اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: لو رفتن سؤالات امتحانی‌ مسئله‌ای است که باعث ظلم به حقوق دانش‌آموزان شده و حتی نباید یک مورد از این مسئله را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اتفاق اخیر باعث بی اعتمادی دانش‌آموزان و کاهش انگیزه آنها به درس خواندن شده که باید بطور جدی برای این مسئله تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: لو رفتن سؤالات امتحانی‌ این شائبه‌ را ایجاد می‌کند که تصحیح و کیفیت آن نیز تحت تأثیر قرار گیرد و بنابراین باید ساز و کارهایی اتخاذ شود تا علاوه بر شاهد نبودن چنین شرایطی اعتماد جامعه به وزارت آموزش و پرورش و مجموعه تعلیم و تربیت از بین نرود.

سلیمی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید هر چه سریع‌تر پاسخگوی این امر باشد یادآور شد: پیگیر شرایط هستیم و این مسئله را دنبال می‌کنیم که حق تضییع‌ شده دانش‌آموزان را بازگردانیم‌.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۶
توی اصفهان که بچه ها گفتن سوالاتی که فروخته می شده دقیقا سوالای امتحانی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۶
خانم من دبیر حسابداری تو ورامینه . دانش آموزای که در ترم اول زیر 10 نمره گرفتند همگی درس حسابداری صنعتی نهائی رو بالای 17 گرفتند این یعنی لو رفتن امتحان نهائی
آخرین اخبار