ورزش سه گانه صعود می کند یا نزول؟

فدراسیون ورزش سه گانه چندین سال است که در کشور ما شروع به فعالیت کرده است اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند.

نادرحکیم ایمانی پیشکسوت ورزش سه گانه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فدراسیون در طول مدت 10 سال گذشته 600 مربی تربیت کرده، حال چرا در این بین یک قهرمان هم خروجی نداشته؟ تربیت داور و مربی خوب است اما چرا یک مسابقه بدون چالش برگزار نشده است؟ آیا این تعداد مربی توانسته اند مقامی بهتر از سیزدهم در رقابتهای بین المللی کسب کنند؟ چرا آمارهای ما اینقدر ضعیف هستند؟

وی ادامه داد: چرا ورزشکاران از عملکرد فدراسیون ناراضی هستند؟ ما در حال حاضر سخت افزارهای لازم را در اختیار داریم اما مشکل ما مدیریت فدراسیون است که بسیار ضعیف است. تمامی این مشکلات موجب می شود که از بقیه کشورها روز به روز عقب تر بمانیم و نتوانیم با به روز شدن ورزش حرکت کنیم و تمام این ها نیز موجب می شود که ورزشکاران ما نتوانند جایی را برای ورزش کردن پیدا کنند و به همین دلیل آنها از این رشته فرار می کنند و دیگر سمت آن برنمی گردند.

مهدی گودرزی نائب رئیس فدراسیون ورزش سه گانه گفت: ما بیش از 400 مربی بین المللی داریم، ولی بعد از 10 سال همچنان خلع آموزش را احساس می شود. ما موفق شدیم در طول این مدت ورزشکارانمان را کادرسازی کنیم و حتی رنکینگ برخی از آنها را هم ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: استاندارد ورزش سه گانه برای ورزشکاران تمرین 7 ساعته در روز است که این امر هم نیازمند تامین معیشت ورزشکاران است که با توجه به کمبود بودجه فدراسیون تامین آن دشوار است. همین کمبود بودجه باعث می شود که صدای ورزشکاران ما به هیچ جا نرسد . هزینه ای که در طول سال برای فدراسیون و تمامی اردوها و مسابقات در نظر گرفته شده است مبلغی بالع بر 800 میلیون تومان است که البته همین مبلغ هم برای ما بسیار زیاد است و ما می توانیم با این مبلغ بهترین فدراسیون را در ادوار اخیر داشته باشیم.

صبور، رئیس فدراسیون ورزش سه گانه، نیز در این رابطه گفت: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم یک داور و یا حتی یک مربی در اختیار نداشتم من این فدراسیون را از زیر صفر تحویل گرفتم و به اینجای کار رسانده ام.   ما در این 10 سال 20 هزار ورزشکار تربیت کرده ایم، ما انتظار داشتیم آقای ایمانی بجای انتقاد از ما تشکر کند که این امر محقق نشد.

وی افزود: کشورهای شرق آسیا 11 سال از ما جلوتر هستند، ما برای برگزاری یک مسابقه باید از سه ما قبل برنامه ریزی کنیم، از طرف دیگر بودجه ما هم محدود است و زمانی که به برگزاری مسابقه می رسیم حامی مالی با بهانه های بسیار پا پس کشیده و ما دیگر نمی توانیم مسابقات را برگزار کنیم. همین موضوع باعث می شود که منتقدین بگویند فدراسیون کاری برای ورزشکاران خود انجام نداده است. این در صورتی است که اگر حامی مالی مناسبی در اختیار فدراسیون باشد هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

او گفت: ما تا کنون در حد تجربی خروجی داشته ایم، ما تلاش کرده ایم مربی خارجی بیاوریم اما موفق نشده ایم به دلیل کمبود بودجه مربی خارجی جذب کنیم. مربی خارجی که به ایران می آید مطمئنا هزینه هایی را نیز به همراه دارد اما من از منتقدین میپرسم زمانی که پولی در بساط نیست چگونه مربی خارجی سروسامان بدهیم؟ این تنها بخشی از مشکلات فدراسیون است مشکلاتی هم وجود دارد که شاید برخی از آن بی اطلاع باشند . فدراسیون در آخر هر ماه برای تامین حقوق کارمندان خود نیز با مشکل مواجه است. در پایان از مسئولین درخواست دارم بیشتر از این به رشته هایی که ضعیف واقع شده اند رسیدگی کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد این نباشیم که از فدراسیون ورزش سه گانه تنها اسمی باقی مانده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار