یک واحد تهیه غذای بیرون بر تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین  کیانفر مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شیراز گفت: پیرو شکایت ثبت شده در سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، مبنی بر وقوع مسمومیت و بازدید کارشناسان بهداشت محیط  مرکز و نمونه برداری از مواد غذایی خام و پخته و ارسال به آزمایشگاه، به علت آلوده بودن نتایج نمونه برداری مواد غذایی، پرونده متصدی این واحد صنفی به مراجع قضایی ارجاع و با انجام مراحل قانونی، تعطیل شد.

 
وی با اشاره به خطر شیوع بیماری های قابل انتقال از مواد غذایی در هنگام توزیع و فروش، افزود: همه متصدیان و کارگران صنوف مشمول، باید دوره ویژه بهداشت عمومی را گذرانده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.
 
وی آموزش متصدیان و کارگران را اولویت کار بازرسان بهداشت محیط عنوان کرد و ادامه داد: به علت بی مبالاتی و سهل انگاری متصدیان و یا کارگران و رعایت نکردن مسائل بهداشتی، علاوه بر وقوع مسمومیت در بین شهروندان، موجب تعطیلی محل عرضه کننده نیز می شود.
 
کیانفر از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی، مورد را با کارشناسان سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت به شماره تلفن 190، در میان بگذارند.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.