مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بر ثبت اطلاعات در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور تاکید کرد.

لزوم ثبت اطلاعات در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد سعید سمیع، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه دستور ثبت اطلاعات در پایگاه یک دستور حاکمیتی است و عدم توجه به آن تبعات قانونی خود را خواهد داشت، تصریح کرد: مدیرانی که اطلاعات خود را وارد سامانه پایگاه قرارداد های کشور وارد نکنند و یا به صورت ناقص وارد کنند به عواقبی مانند 6 ماه تا 3 سال انفصال از خدمت خواهد بود.

وی در خصوص لزوم ثبت اطلاعات و عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور گفت: بخشنامه مربوط به سامانه این پایگاه توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کلیه دستگاه‌های اجرایی کلیه استان‌ها ابلاغ شد.

سمیع بیان داشت: این بخشنامه در راستای ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اداره‌ ها مصوب سال 1390 است، که دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اطلاعات مربوط به قراردادها در این پایگاه هستند.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه این بخشنامه در راستای شفاف‌سازی معاملات دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: با ثبت اطلاعات دستگاه‌ها در این سامانه مشخص می‌شود، هر کدام از دستگاه‌ها چه مبلغی را در مورد چه قرار دادی و با کدام پیمانکار و مشاور در خصوص تامین کالا و خدمات بسته است.

وی اذعان داشت: ثبت اطلاعات سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی سبب توزیع عادلانه کارها بین پیمانکاران و مشاوران خواهدشد.

محمدسعید سمیع با اشاره به بخشنامه خرید کالا از داخل استان افزود: از طریق اطلاعات ثبت شده در این پایگاه میزان خرید کالا و خدمات مورد نیاز شرکت‌ها و پیمانکاران خوزستانی از داخل یا خارج از استان مشخص می‌شود و دستگاه‌های ناظر به راحتی می‌توانند به این اطلاعات دست پیدا کنند.

وی با اشاره به امکان دسترسی همه شهروندان به اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی در این پایگاه اظهار کرد: سپردن برخی پروژه‌های داخل استان به پیمانکاران بومی یا غیر بومی نیز از طریق پایگاه قراردادهای کشور به راحتی قابل رصد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.