رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم از مشارکت و همکاری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد (یونسکو) با دبیرخانه دائمی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم به مرکزیت قزوین در حوزه‌های فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود نصرتی گفت : سازمان یونسکو، یکی از سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل‌متحد و از مهمترین اهداف آن کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی است که طی مکاتبات صورت گرفته با این نهاد بین‌المللی، توانستیم حمایت و پشتیبانی یونسکو را در بعد دیپلماسی شهری دریافت کنیم.
 
به گفته شهردار قزوین،مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در نظر دارد با همکاری شهرهای در مسیر جاده ابریشم برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اطلاع‌رسانی مرتبط با موضوع شهروندان در قالب کارگروه فرهنگی در جریان برگزاری اجلاس‌های جهانی ضمن مشارکت فعال در پنل‌های تخصصی با موضوعات مرتبط، بر روند اجرایی آنها نظارت کند و پیگیری‌های مربوطه را برای تحقق اهداف توسعه پایدار انجام دهد.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در ادامه از برگزاری هفته‌های فرهنگی جاده ابریشم با مشارکت اعضای مجمع و انجمن‌های دوستی ایران و کشور‌های در مسیر جاده ابریشم با هدف افزایش همکاری و همگرایی بین شهرها در حوزه‌های فرهنگی هر سال به میزبانی یکی از اعضاء خبر داد.
 
مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم طی هشت ماه فعالیت خود از زمان تأسیس تاکنون توانسته است ۴۷ شهر و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایرانی و ۲۴ شهر خارجی در مسیر جاده ابریشم را به عضویت خود درآورد. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.