استاندار فارس گفت: حضرت زهرا (س) الگوی زن مسلمان و هر انسان آزاده ای است که مسئولیت اجتماعی، عفت اخلاقی و وفای به عهد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی افشانی استاندار فارس در جمع نخبگان، هنرمندان و فرهیختگان استان به مناسبت رونمایی فراخوان، پوستر و ثبت معنوی اساسنامه جایزه ادبی «ریحانه» با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: در جامعه ای که مدعی پیروی از حضرت فاطمه(س) است باید رفتار، منش و کردار منطبق بر سیره ایشان باشد.
 
افشانی افزود: فاطمه(س) در سرزمینی متولد شد که دختر مایه شرمسازی و ننگ بود و در مقابل پسر نعمتی بود که در نگهداری و جنگیدن در کنار پدر مایه افتخار به شمار می رفت.
 
وی با بیان اینکه در چنین نظام قبیله ای پیامبر رحمت (ص) بر دستان فاطمه زهرا(س) بوسه می زند، ادامه داد: ایشان موجب دگرگونی عمیق در روابط غیر انسانی با دختران شد و به آنان آموخت که رفتار خشن فرعونی خویش مایه ننگ است.
 
افشانی حضرت زهرا(س) را چهره درخشان زن مسلمان، فروغ تابان معرفت و نمونه روشن پرهیزگاری عنوان کرد و افزود: ایشان برای همیشه تاریخ چون گوهری تابناک بر تارک طریقت اسلامی می درخشد.
 
استاندار فارس الگو بودن ریحانه النبی(س) را در زیستن در مبارزه و پیمودن مکتب صداقت و حقیقت دانست و تصریح کرد: فاطمه(س)کودکی را در طوفان و جوانی را در سیاست سپری کرده است؛ او الگوی زن مسلمان و هر انسان آزاده ای است که مسئولیت اجتماعی، عفت اخلاقی و وفای به عهد دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.