عضو انجمن ام اس گفت:هزینه‌های بالای درمان نیازمند حمایت خیرین سلامت است و انجمن‌ها باید اعتماد سازی این افراد را از اولویت‌های خود بدانند.

انجمن‌ها باید اعتماد سازی خیرین سلامت را اولویت قرار دهندافسانه مصطفی‌زاده عضو انجمن ام اس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماران ام اس در کشور ما نیازمند درمان مناسب، تفریح و شادی، خدمات توان بخشی، آب درمانی و مسائل گوناگون هستند، اما برخی از بیماران در گام اول درمان مانده‌اند.

وی افزود: علت بیماری ام اس ناشناس است، اما اکثر محققان بر این باورند که استرس و اضطراب یکی از علل مشترک بسیاری از بیماری‌ها و از جمله ام اس می‌باشد و در این عرصه سیاست گذاران سلامت باید در راستای کیفیت زندگی بیماران در کنار انجمن‌های علمی و خیرین سلامت دوشادوش عمل کنند.

مصطفی زاده افزود: ام اس در سطوح مختلف در بیماران عواض گوناگون نشان می‌دهد، اما آنچه در کنار دارو‌ها برای همگان تجویز می‌شود آب درمانی، یوگا، دستورات تغذیه‌ای و عوامل دیگر است که اگر انجمن‌ها با شهرداری‌ها تنها در بحث آب درمانی و ارائه تسهیلات به این قشر بیمار کمک کنند شاهد پویایی و بهبودی این گروه از افراد جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: عدم تعادل و اختلالات حرکتی در بیماران ام اس می‌طلبد تا این گروه از هزینه‌های ایاب و ذهاب حذف شوند، زیرا هزینه‌های درمان نیز در این قشر محاسبه می‌شود و تمام اعضای انجمن ام اس از امکانات بیمه‌ای و خدمات درمانی بهره‌مند نیستند که در این راستا انجمن‌ها با ایجاد ظرفیت برای خیرین سلامت و انعکاس رضایتمندی بیماران از کمک این افراد می‌توانند گام‌های بلندی را جهت جذب حداکثری مشارکت‌های مالی و روانی بردارند.

مصطفی زاده یادآور شد: خوشبختانه پویایی و فعالیت بیماران ام اس در تهران مطلوب است و آگاه سازی افراد جامعه باعث شده نگاه ترحم‌آمیز برداشته شود، اما متاسفانه در شهرستان‌ها شنیده شده که بیماران ام اس به انزواطلبی و افسردگی رسیده‌اند که اگر انجمن‌ها و سیاست‌گذران سلامت در شهرستان‌ها به آگاه سازی در خصوص ام اس بپردازنداین بیماری نیز در کنار درمان، خدمات توانبخشی به کارگیری مسائل جانبی و حمایت اجتماعی، معنوی می‌توانند همانند افراد در جامعه تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار