ششصد هزار هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در سال گذشته ششصد هزار هکتار از اراضی ملی در استان رفع تصرف شده است گفت: پارسال 13 هزار اصله درخت که در اراضی ملی کاشته شده بود قلع و قمع شد.

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه در سال گذشته 50 هزار متر مربع از حریم رودخانه ها نیز رفع تصرف شد افزود: بیش از هفت هزار متر مربع زمین های محیط زیست نیز از دست سود جویان خارج شد. 

وی با بیان اینکه با مدیرانی که در حفاظت از منابع ملی کم کاری می کنند برخورد می شود گفت: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را برای حفظ اموال دولت بکار ببرند و تلاش کنند تا همانند آتش سوز های سال گذشته با مشکل مواجه نشویم.

رئیس کل دادگستری استان به مردم و مدیران دولتی و غیر دولتی نیز هشدار داد و افزود: دستگاه قضایی استان با هر کسی که به عرصه ملی تجاوز کند برخورد قاطع خواهد کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با بیان اینکه در سال گذشته 360 هکتار منابع ملی باز پس گردانده شد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار و 260 نهال تازه کاشته شده از عرصه های ملی جمع آوری شده است.

بهشتی فر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون از تصرف 19 و 4 دهم هکتار جلوگیری شده است افزود: با هدف تسهیل در آتش سوزی ها 120 کیلومتر آتش بر به عرض چهار متر در مناطقی که در معرض آتش سوزی قرار دارند ایجاد شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: پارسال بیش از 64 هزار متر مربع اراضی تغییر کاربری شده بودند که بیش از 56 هزار متر به دولت برگردانده شد.

تاج الدینی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار متر از اراضی ملی تغییر کاربری شده بودند که 5 هزار متر آن برگردانده شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه 131 ویژه ارتباطات مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: در سال گذشته 627 مورد گزارش تلفنی بود که 38 هزار متر مربع را قبل از تشکیل پرونده به منابع ملی برگرداندیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز با بیان اینکه تصرف 96 هکتار از اراضی روستای سرگچینه شهرستان بویراحمد یکی از نقاط بحرانی استان است گفت: بازارچه یاسوج و حاشیه های رودخانه بشار از جمله موضوعاتی است که باید مورد بحث قرار گیرد.

کاظمی افزود: با وجود تلاش های زیاد هنوز 90 درصد ازضلع غربی رودخانه بشار در حال تصرف است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.