کارشناس برنامه سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به رشد جهانی جمعیت سالمندان، تأمین سلامت آن‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشتی درمانی است.

تأمین سلامت سالمندان یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشتی درمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز ۹ مهر مطابق با ۱ اکتبر روز جهانی سالمند است.
بنا به گزارش سازمان بهزیستی کشور، حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که ۹.۳ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، سالمند هستند. تعداد سالمندان رو به افزایش است و تأمین سلامت آن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بهداشتی درمانی است.
کارشناس برنامه سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در همین زمینه گفت: سلامت سالمندان هم برای ارائه کنندگان خدمات بهداشتی، درمانی و هم برای اعضای خانواده و جامعه‌ای که سالمندان در آن زندگی می‌کنند، چالشی مهم محسوب می‌شود.
صدف جُفرِه، سالمندی را فرصتی دانست که بدون برنامه ریزی به تهدید تبدیل می‌شود.
به گفته او، برای ارتقا سلامت سالمندان، باید به همه ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی آنان توجه کرد به همین علت، تأمین سلامت این گروه با حفظ محوریت وزارت بهداشت، نیاز به همکاری گسترده بین بخشی دارد.
کارشناس برنامه سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تشکیل پرونده الکترونیکی و مراقبت سالمندان برای افراد بالای ۶۰ سال را یکی از برنامه‌های این دانشگاه برای بهبود سلامتی این گروه از جامعه عنوان کرد و افزود: در این مراقبت‌ها سالمندان از نظر فشارخون بالا، تغذیه اختلالات چربی خون، افسردگی، سقوط و نداشتن تعادل، سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان پستان، بررسی می‌شوند و در صورت نیاز کارشناس روان، تغذیه و پزشک مستقر در مرکز بهداشتی درمانی آن‌ها را معاینه می‌کنند.
جفره بیان کرد: همچنین وضعیت واکسیناسیون سالمندان بررسی و اگر لازم باشد واکسیناسیون نیز انجام می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ک

تشکیل پرونده الکترونیکی برای سالمندان بوشهری

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.