بیرجند؛

سم پاشی بیش از 19 هزارمتر مربع از دامداری های خوسف

بیش از 19 هزارمتر مربع از دامداری های شهرستان خوسف سم پاشی شد.

دکتر محمودی،رئیس شبکه دامپزشکی خوسف  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:در راستای اقدامات پیشگیرانه از بیماری های دامی و مشترک بین انسان ودام عملیات مبارزه با انگل های خارجی در قالب سمپاشی بدن و اماکن دامی توسط دامپزشکی و دامداران شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8 هزار راس دام سبک و 400دام سنگین در راستای مبارزه با انگلهای خارجی دام ها در این شهرستان  سمپاشی شده اند. 

دکتر محمودی گفت : دامپزشکی در جهت مبارزه باانگل های دامی  به دامداران توصیه می کند ،علاوه بر سمپاشی بدن دام نسبت به سمپاشی اماکن دامی نیز اقدام شود که در این خصوص بیش از 19 هزارمتر مربع از جایگاه های  نگهداری  دامی شهرستان سمپاشی شده است .

محمودی افزود: انگل های خارجی دام می توانند باعث انتقال و بروز بیماریهای مشترک خطرناکی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف گفت:بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش کنه به انسان منتقل می شود که با توجه به تردد و حمل و نقل بالای دام در شهرستان فعالیت های شبکه دامپزشکی در مبارزه با انگل های خارجی دام بسیار حیاتی و ضروری است . 

محمودی افزود:بیماریهای انگلی دامها علاوه بر ایجاد مخاطرات و بیماریهای خطرناک  مشترک بین انسان ودام می تواند باعث خسارات جبران ناپذیر بهداشتی و اقتصای به صنعت دام کشور وارد نماید.

سرپرست شبکه دامپزشکی در ادامه به اهمیت کشتار اصولی دام در  کشتارگاه و نقش آن در پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: کشتار غیرمجاز دام به معنای کشتار حیوان در خارج از کشتارگاه بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی است و یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری تب کریمه کنگو به شمار می‌رود و از خیرین و مسوولان شهرستان خواستار تأسیس کشتارگاه دام برای شهرستان شد و از مردم خواست برای ارتقاء بهداشت و سلامت مطالبه گر باشند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار