بیرجند؛

پرورش 40 هزار قطعه بوقلمون در استان

طی سال جاری بیش از 40 هزار قطعه بوقلمون در استان پرورش یافته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛دکتر بخشی،رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان  گفت:مجوز جوجه ریزی بیش از40 هزار قطعه بوقلمون در واحدهای پرورش خراسان جنوبی صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی سالجاری بیش از 40 هزار قطعه تحت نظارت دامپزشکی پرورش یافته است،افزود: طول دوره پرورش بوقلمون گوشتی چهار ماه است که در طی این مدت در صورت فراهم بودن شرایط بهداشتی و پرورشی مطلوب وزن پرنده به 15 الی 20 کیلوگرم می رسد.

بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان به فعالیت بیش از 10 واحد پرورشی اشاره کرد و گفت: مراحل جوجه ریزی، واکسیناسیون، صدور مجوز بهداشتی حمل به کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی بوده و کلیه این اقدامات در سیستم یکپارچه سازمان دامپزشکی کشور ثبت می شود.

دکتر بخشی با بیان اینکه  شرایط آب و هوایی استان را برای پرورش بوقلمون مناسب است، افزود :بوقلمون نسبت به بعضی از بیماری های طیور مقاوم است.

وی گوشت بوقلمون نسبت به گوشت مرغ برای سلامت انسان مناسب تر و از چربی و کلسترول کمتری برخوردار بوده و منبع بسیار خوبی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مانند روی و پتاسیم است.

دکتر بخشی به تولیدکنندگان توصیه کرد قبل از خرید جوجه بوقلمون به شبکه های دامپزشکی مراجعه و مجوزهای لازم جهت پرورش، حمل و نقل را دریافت نمایند و در طول دوره پرورش چنانچه با مشکلی برخورد کردند سریعا با کارشناسان دامپزشکی مشورت کنند. 
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.