نظارت های اداره کل دامپزشکی در ماه رمضان بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی تشدید می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛دکتر رفیعی پور،مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت:صبح شنبه،ششم خرداد ماه، همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان طرح ملی نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سراسر استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه  نظارت های دامپزشکی شاخص های بهداشتی را افزایش می دهد،افزود: تشدید نظارت های دامپزشکی در ایام خاص از جمله ماه رمضان سبب کاهش تخلفات بهداشتی شده و زمینه ساز ارتقای شاخص های بهداشتی جامعه را فراهم می سازد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در این طرح بیش از 33 اکیپ ثابت و 66 اکیپ سیار بخش دولتی دامپزشکی مشارکت دارند که پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 280 نفر ساعت فعالیت در این زمینه صورت گیرد.

دکتر رفعی پور افزود: این طرح به مدت 30روز و تا پایان ماه رمضان به صورت 12 ساعت در دو شیفت کاری صبح و عصر از ساعت 8 تا 20 انجام خواهد شد.

وی  به گرم شدن دمای هوا اشاره کرد و گفت: سرعت فساد پذیری فرآورده های خام دامی افزایش می یابد از این رو شهروندان از خرید مواد پروتئینی مورد نیاز از جمله گوشت، شیر، تخم مرغ و غیره که خارج از یخچال نگهداری می شوند خودداری کرده و موضوع را به دامپزشکی استان از طریق کد چهار رقمی 1512 اطلاع دهند تا کارشناسان دامپزشکی با مرکز متخلف برخورد قانونی کنند.    
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.