شهرکرد؛ تا یک سال آینده:

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری بهره برداری می‌شود

منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری بهره برداری می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جعفر آهنگران مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: منطقه ویژه اقتصادی این استان در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد که با تصویت سریع طرح جامع منطقه و جذب اعتبارات لازم شاهد بهره برداری آن در یک سال آینده خواهیم بود.

وی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع مشکلات موجود، گمرک نیز به زودی در این منطقه مستقر می‌شود که در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق صادرات محصولات نقش مهمی خواهد داشت.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال و همچنین عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی گفت: دولتمردان باید با فراهم کردن ساز و کارهای لازم زمینه را برای خدمت رسانی و بهبود معیشت مردم فراهم کنند.

وی افزود: طی چهار سال اخیر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح منطقه ویژه اقتصادی استان جذب شد.

سلیمانی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز در این منطقه فراهم شده و هماهنگی لازم برای بهره برداری هرچه سریع‌تر این طرح وجود دارد.

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر واگذاری طرح‌های مهم اقتصادی به بخش خصوصی گفت: جذب سرمایه گذار در عملکرد بهتر این مناطق بسیار اثرگذار است که مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: عملکرد مطلوب مناطق ویژه اقتصادی مستلزم فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب در منطقه می‌باشد.

گفتنی است: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با وسعتی حدود ۴۳۲ هکتار، در ۳ کیلومتری فرخشهر (شمال استان) و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی در حال احداث می‌باشد.

فاصله این منطقه از فرودگاه شهرکرد حدود ۱۵ دقیقه است و امکان اتصال آن به خط آهن سراسری در آینده وجود دارد.

طرح اولیه منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۸۷ به تصویب هیئت دولت و لایحه آن در همان سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۸ به استان ابلاغ شد.

عملیات اجرایی این منطقه ویژه اقتصادی از خردادماه ۱۳۹۲ آغاز گردید.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
نزدیکی به بنادر و مرکز کشور و منابع آب و انرژی از جمله مزایای این منطقه ویژه خواهد بود .