استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی این استان تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی بیان داشت: با پیوستن منطقه ویژه اقتصادی، توسعه استان چهارمحال و بختیاری روند مطلوب تری به خود می گیرد.

وی با بیان اینكه صادرات استان چهارمحال و بختیاری نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده است، اظهار داشت‌: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، هزینه های صادرات كمتر می شود، چرا كه این منطقه تسریع كننده حركت توسعه استان است.

عنابستانی ادامه داد: حركت رشد صنایع مادر و پایین دستی در استان چهارمحال و بختیاری روند مطلوبی را طی كرده و افق روشنی برای توسعه واحد های صنعتی در این استان رقم خورده است.

نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: بخش صنعت و تجارت استان در راستای توسعه دانش بنیان این بخش ها باید ارتباط بیشتری با دانشگاه و بنیاد نخبگان و مركز رشد و فناوری های برقرار كند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در رابطه با برنامه های منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه گفت: این استان، دارای خصوصیات و توانمندی های ویژه ای است كه در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی با هدف گذاری فعالیت های صنایع بسته بندی و تبدیلی و تكمیل این ساختار فعالیت خود را آغاز كرد و اقدامات اولیه برای شروع به كار رسمی منطقه و واگذاری امتیازات آغاز شده است.

وی با بیان امتیازات مناسب، مكان یابی مطلوب و اتصال این منطقه به راه آهن سراسری و سایر زیرساخت های موجود در آینده، تصریح كرد: با قابلیت های موجود، منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیك به یكی از مناطق ویژه فعال و تاثیر گذار در استان و كشور تبدیل می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.