شهرکرد؛

فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ برات قبادیان در نشست هم اندیشی صنعت با دانشگاه در شهرکرد با بیان اینکه فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی است گفت: استقلال و پویایی در صنعت کشور نیازمند نوآوری و آموزش می‌باشد.
 
وی افزود: در حال حاضر ۵ میلیون دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف در کشور مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۴ میلیون نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با تشکیل کمیسیون‌های تحقیقاتی توسط دانشگاه‌ها و بخش صنعتی می‌توان در جهت رفع مشکل اشتغال این فارغ التحصیلان و نیاز صنعت به نیروهای متخصص قدم برداشت.
 
قبادیان ادامه داد: سه طرح اجرایی شامل کارآموزی دانشجویان در صنایع، فرصت مطالعاتی خارج از کشور و پسا دکترای صنعتی با هدف ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و به روز کردن دانش نرم افزاری و سخت افزاری برای استادان، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته، ۳ میلیون نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای صنعت در کشور ارائه کرد گفت: طبق برنامه ریزی‌ صورت گرفته، امسال این آموزش‌ها ۳ برابر خواهد شد.
 
قبادیان افزود: غربالگری نیازمندی‌های تکنولوژی، تولید و آموزش بخش صنعت برای راه اندازی کسب و کار در کشور محسوس است و باید در کوتاه‌ترین زمان این نیاز سنجی از سوی افراد کارشناس با هدف کمک به دولت اجرا شود.
 
اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با بیان اینکه تنها راه رسیدن به توسعه در بخش اقتصاد و صنعت، نوآوری و ایجاد خلاقیت است گفت: تحقق این مهم، نیازمند آموزش‌های به روز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.
 
وی افزود: در برنامه ششم توسعه، شاخص‌های جدید نوآوری، رقابت پذیری و اشتغال از سوی شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی شده اند که فعالان بخش صنعت می‌توانند برای پویایی بخش خود از این فرصت، بهره کافی را ببرند.
 
پیرعلی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم یکصد شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت داشتند، اضافه کرد: در حال حاضر این تعداد به ۲ هزار و ۷۰۰ شرکت افزایش یافته است و ۱۳ هزار شرکت دیگر هم در انتظار ثبت می‌باشد.
 
نشست هم اندیشی صنعت با دانشگاه، با حضور فعالان بخش صنعت و معدن و دانشگاهیان و با هدف تسهیل و ارتباط دو سویه دانشگاهیان و صنعتگران در راستای تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.