مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان کرمان تأکید کرد: همه دستگاه های دولتی و خصوصی باید برای افزایش جمعیت کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرا موسی پور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان کرمان، در سومین شورای راهبردی جمعیت استان کرمان که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه متأسفانه جمعیت ایران رو به سالمندی است و سالمندی مسائل خاص خود را دارد، گفت: آنچه که مسلم است، جمعیت جوان برای همه ی دنیا یک فرصت بی بدیل به شمار می رود.

وی افزود: آنچه که تحت عنوان سیاست های ابلاغی مطرح هست این است که همه سیاست های کلی تبدیل به برنامه های کوتاه مدت تا بلند مدت شوند.

موسی پور خاطر نشان کرد: پیشنهادی که در کارگروه تخصصی داشته ایم این بوده، بتوانیم به منظور توسعه جمعیت، مسائل و مشکلات را تحلیل و نقاط ضعف را پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است، دستگاه ها اقداماتی انجام دهند تا برای افزایش جمعیت بستر مناسب فراهم شود.

موسی پور یادآور شد: به عنوان مثال، اگر در زمینه ی کاهش طلاق کار شود، یعنی سیاست افزایش جمعیت اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه راهکار در شیوه اجرا باید منطقی، قانونمند و حمایتی باشد، گفت: اگر از مادران باردار و جوانان در شرف ازدواج حمایت شوند، سیاست کلی جمعیت به خوبی انجام می شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان کرمان افزود: اگر زمانی در کشور ایران، خانواده ای دارای 2 یا 3 فرزند موفق باشند و این خانواده به عنوان خانواده موفق تشویق شوند، این به معنی تشویق برای فرزند آوری بیشتر و تلاش برای تربیت نسل خوب و اجرای سیاست کلی جمعیت است.

موسی پور خاطرنشان کرد: هم اکنون تلاش سیاست کلی جمعیت بر این است که مردم در روستا ها بمانند و بتوانند در زمینه تولید، اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: در هر حال به دنبال این هستیم که آموزش های مهارتی فرزند آوری و فرزند پروری در سیاست های کلی جمعیت دنبال شود.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار