سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بانه گفت:بیش از 80 شالباف ماهر در زمینه توسعه صنایع دستی در شهر آرمرده از توابع این شهرستان فعالیت می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سعدالله رحیمی خواه امروز در کارگاه توجیهی برای شالبافان شهر آرمرده که در سالن جلسات جهاد کشاورزی آرمرده برگزار شد،گفت: وجود بیش از 80 شالباف ماهر به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار خوب این شهر در زمینه توسعه صنایع دستی است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در زمینه شالبافی شهر آرمرده بانه افزود:در راستای معرفی و تبدیل شدن شهر آرمرده به دهکده جهانی نساجی سنتی، رایزنی هایی با مسئولین استانی انجام شده و در آینده نزدیک اقداماتی در این زمینه انجام می شود.

رحیمی خواه گفت: برای تبدیل شدن آرمرده به دهکده جهانی نساجی باید کارهایی در زمینه تشکیل تعاونی و انجمن ها در این زمینه انجام و از ظرفیت کارشناسان و طراحان مد و لباس در این زمینه بهره گرفته شود.
رحیمی خواه برگزاری تور برای طراحان لباس را ضروری دانست و افزود: در چند ماه آینده تور سراسری طراحان لباس در آرمرده به منظور تشویق و ترغیب شالباف و همچنین نوآوری و بروز رسانی این صنعت دستی برگزار می شود.
شالبافی یکی از رشته های صنایع دستی بیش از 400 سال قدمت دارد و مرکز تولید آن شهر آرمرده بانه است. شال نوعی پوشش مردانه در کردستان است و از پشم بز مرخز تولید می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.