اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با انتشار مبلغ 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط سوم قطارشهری این کلانشهر موافقت کردند.

انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط سوم قطارشهری مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدرضا مزجی معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: تا کنون مبلغ 15 هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت برای خطوط دوم و سوم قطار شهری منتشر شده است.

وی افزود:  کمک دولتی برای پروژه های قطارشهری مشهد در بین کلانشهرها بسیار چشمگیر بوده و نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه ها داشته است.

مزجی گفت: تصویب لایحه 2 فوریتی دریافت تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی از بانکهای تجارت و شهر برای پرداخت مطالبات پیمانکار در خطوط 2 ، 3 و مسیر توسعه خط یکم از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص این مصوبه گفت: این تسهیلات برای پرداخت تعهدات اولویت دار شرکت قطارشهری به پیمانکار پروژه با توجه به کمبود نقدینگی و تامین منابع مالی مورد نیاز دریافت خواهد شد.

کیانوش کیامرز افزود: بر اساس این مصوبه مبلغ 200 میلیارد ریال برای تکمیل مسیر توسعه خط یکم، 300 میلیارد ریال برای خط سوم و یکهزار و 500 میلیارد ریال برای خط دوم بابت مطالبات پیمانکار پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.

کیامرز افزود: عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول 8 کیلومتر به بهره برداری رسید.

وی گفت: عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد، از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.

کیامرز افزود: مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.