در یکصد وهفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهرمشهد گزارش ۴۳ ماهه عملکرد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با ۸۹۰ مصوبه در آستانه انتخابات شورا‌ها قرائت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد اسکندرنژاد مدیر روابط عمومی شورای شهرمشهد در ارائه گزارش گفت: سرانه فضای سبز در این شهرقبل از مهر ماه سال ۹۲ به ازاء هر شهروند ۱۱. ۷ متر بود که در سال ۹۵ به ۱۴ متر افزایش یافته است.

وی در تشریح مهمترین اقدامات شورا در این گزارش به تسویه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک‌ها در این مدت اشاره کرد وافزود:از جمله مهمترین اقدامات این دوره توجه ویژه به بحث حاشیه شهر و تبدیل آن به یک گفتمان ملی است.

مدیر روابط عمومی شورای شهرمشهد گفت: مقابله با فقر با بهره گیری موثر از بودجه شهرداری در ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی، توانمند سازی مناطق کم در آمد از جمله این اقدمات است.

اسکندرنژاد به مقابله با فساد و تبعیض از طریق شفاف سازی کامل قوانین و رویه‌ها در حوزه شهر و شهروندان و بهبود فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد و آن را از دیگر اقدمات مهم این دوره شورا اعلام کرد.

محمد کمال سروی‌ها رئیس شورای شهر مشهد هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه قطار شهری یک طرح زیربنایی است قرار بوده دولت ۴۰۰ میلیارد تومان به این طرح پرداخت کند که ۲۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و و از این بابت قرار است ۱۵۷ میلیارد تومان از شهرداری با تعیین تعرفه، دریافت کند.

در جلسه شورای شهر نحوه پرداخت و هبه سی میلیارد ریال کمک به مناطق زلزله زده خراسان رضوی مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان قرار گرفت.

همچنین لایحه آئین نامه ساماندهی خطوط ویژه تاکسیرانی مشهد مقدس با تغییراتی مجدد مورد تصویب نمایندگان شورا قرار گرفت.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.