علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار
صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح جامع زعفران اظهار داشت: طی هفت سال گذشته با نادیده گرفتن بخش خصوصی طرح جامع زعفران با مشکلاتی روبرو شد چرا که همدلی و همکاری بخش خصوصی نیازمند اجرای این امر است.
به گفته وی اجرای طرح جامع زعفران نیازمند بازنگری اصولی در فرآیند تولید و تجارت است.
حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه کشور ما قابلیت تامین بیش از ۹۵ درصد نیاز دنیا را دارد از این رو اجرای طرح جامع زعفران فراتر از برند سازی است چرا که زعفران ایران به تنهایی در دنیا برند است.
عضو شورای ملی زعفران از افزایش تولید طلای سرخ خبر داد و گفت: در آیندهای نزدیک تولید زعفران کشور به دوبرابر نیاز کل دنیا میرسد از این رو مدیریت تولید تا مصرف و هدایت زعفرانهای مازاد به سمت و سوی صنایع تبدیلی و تکمیلی امری ضروری است.
به گفته وی با مدیریت صحیح بازار هدف میزان عرضه تاثیری در روند کاهش و افزایش قیمتها نخواهد داشت و این درحالی است که در صورت عدم مدیریت صحیح با افت ۱۰ الی ۲۰ درصدی قیمتها روبرو خواهیم شد.
حسینی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی زعفران بیان کرد: خرید تضمینی برای زعفران معنایی ندارد چرا که زعفران کالای صادراتی است.
انتهای پیام/