وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه کشور ما رتبه 120 شاخص کسب‌ و کار در بین 180 کشور را در اختیار داریم، گفت: این در حالی است که در شروع بکار دولت تدبیر و امید رتبه ما 152 بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان افتتاح سه طرح تولیدی در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی تبریز با اشاره به مشکلاتی که در زمینه بهبود فضای کسب‌ و کار وجود دارد، گفت: ما در این شاخص هنوز به رتبه و جایگاه بایسته نرسیده ایم.
 
وی با بیان اینکه خارجی‌ها در راستای توسعه همکاری ها وضعیت ما را رصد می‌کنند، از ابلاغ آیین نامه کسب و کار تا 2 روز آینده به دستگاه‌ها خبر داد.
 
‌نعمت‌زاده با اشاره به اینکه آئین نامه کسب‌ و کار 10 شاخص دارد، گفت: تکالیف همه دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شده است.
 
وی با تاکید بر تلاش بیشتر برای ارتقای شاخص کسب ‌و کار گفت: با اجرای این آیین‌نامه پیش‌بینی می شود رتبه ما به 70 برسد.  
 
نعمت‌زاده با اشاره به سرعت بالای تاسیس شرکت در کشور‌های مختلف دنیا، اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌ها ظرف یک روز می‌توان شرکت تاسیس کرد و ما امیدواریم با بهبود شاخص کسب‌ و کار بتوانیم روند تاسیس شرکت در ایران را نیز تسریع کنیم.
 
وی با اشاره به افزایش حضور هیات‌های خارجی در دوران پسابرجام در ایران و تاثیر مثبت آن بر بهبود روابط تجاری ما با دنیا، اظهارکرد: زمینه افزایش همکاری های خارجی فراهم شده است.
 
در زمان حاضر در شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی با وسعت 101 هکتار، 118 واحد با اشتغال زایی بیش از 2 هزار نفر فعالند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.