رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ نفر در هر شعبه اخذ رای حضور دارند، گفت: حدود ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم در امر برگزاری انتخابات در شهرستان کرمان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدعلی توحیدی، رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان کرمان با بیان اینکه روند کار تاکنون مطابق قانون پیش رفته است، افزود: در حوزه شهرستان کرمان هزار و ۶۶۸ نفر برای شوراها نام نویسی کردند که از این تعداد ۶۰۸ نفر شهری و هزار و ۵۰ نفر روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه کاندیداها از نظر سنی اکثرا جوان هستند و بیش از ۲۲۷ نفر از بانوان برای این منظور ثبت نام کرده اند، خاطر نشان کرد:۶۳۰ نفر از این افراد دارای سن پایین تر از ۴۰ هستند.
توحیدی تصریح کرد: در حوزه شهرستان کرمان برای انتخابات ریاست جمهوری حدود ۵۰۰ شعبه اخذ رای برای شهر کرمان، شش بخش و ۱۲ شهر و برای شوراها بیش از ۵۲۰ شعبه در نظر گرفته شده است.
فرماندار کرمان گفت: تمامی تمهیدات، مقدمات و فعالیت ها برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور انجام شده است و امیدواریم مانند همیشه شاهد با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
توحیدی از آغاز آموزش عوامل برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: این افراد آموزش های لازم در زمینه انتخابات را فرا می گیرند.
وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده تخلف در این زمینه دستگاه دولتی متخلف مورد بازخواست قرار می گیرد.
توحیدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۵ نفر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هستند با تغییری که در قانون صورت گرفت ، تصریح کرد:و تعداد اعضای شورای شهر کرمان به ۱۱ نفر کاهش یافته است در ۱۲ شهر دیگر شهرستان کرمان اعضاء شورای شهر پنج نفر هستند.
رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان کرمان گفت:در انتخابات گذشته در کنار شعب دارای هزار و ۲۰۰ برگ رای یک شعبه دیگر دایر شد که براین اساس تعداد شعب اخذ رای شهر کرمان ۲۹۷ شعبه است که مردم بتوانند به سهولت رای دهند.
توحیدی افزود: برای بیمارستان ها و مکان های نظامی شعبه سیار است که ۱۶ شعبه سیار برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی گفت: درب شعب اخذ رای از ساعت هشت صبح باز است بنابراین از مردم تقاضا داریم که ابتدای صبح در شعب حضور پیدا کنند و این امر را به انتهای زمان رای گیری موکول نکنند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.