رییس شورای احیای زکات استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۹۷ نفر مدد جوی کمیته امداد در شهرستان شهرضا وجود دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام غلامحسین رنجبر  بیان کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی (ع) خداوند در اموال اغنیا حقی برای فقرا قرار داده است و اگر فقیری در جامعه دیده می‌شود به این علت است که اغنیا حق خود در این زمینه را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در شهرستانهای مختلف، اظهار کرد: این ستاد برای جمع آوری زکات مردم در هر منطقه تشکیل شده است و هر اندازه زکات از هر منطقه بوسیله آن جمع آوری شد در همان منطقه نیز هزینه می‌شود.

رییس شورای احیای زکات استان اصفهان عنوان کرد: دبیرخانه شورای زکات هر شهرستان در کمیته امداد آن شهرستان قرار دارد که وظیفه انجام هماهنگی های لازم در این زمنیه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام رنجبر گفت: در حال حاضر در شهرستان شهرضا ۲۳۹۷ نفر مدد جوی تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان شهرضا وجود دادر که ۱۲۸۴ نفر از این افراد کسانی هستند که سرپرست آنها فوت شده و درآمدی ندارند، ۱۷۱ نفر بانوان مطلقه، ۵۳ نفر بیمار صعب العلاج، ۷۸۹ نفر از کار افتاده، ۹ نفر معلول، ۵۵ نفر سرپرست زندانی و ۲۶ نفر بدسرپرست هستند.

وی بیان کرد: لازم است مردم علاوه بر پرداخت زکات واجب زکات مستحب را هم پرداخت کنند تا امکان خدمت رسانی بهتر به نیازمندان فراهم شود.

رییس شورای احیای زکات استان اصفهان گفت: در استان اصفهان طرح شجره طیبه نیز اجرا شده که در قالب آن باغداران منطقه  ثمره هر تعداد از درختان خود را که مایل باشند برای کمک به فقرا اختصاص می‌دهند.

حجت الاسلام رنجبر تأکید کرد: یکی از مهمترین دستورات شرعی اسلامی توجه به احوال سایر برادران و خواهران ایمانی و پرهیز از بی توجهی نسبت به امور انان است که با پرداخت زکات به بخشی از این دستور اسلامی عمل خواهد شد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار