سطح زير كشت محصول كلزا در سال زراعی جاری درکرمانشاه 1200 هكتار است و پيش بينی می شود از اين سطح بیش از 3200 تن دانه روغنی كلزا برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: سطح زير كشت محصول كلزا در سال زراعی جاری در اين شهرستان 1200 هكتار است و پيش بينی می شود از اين سطح بالغ بر 3200 تن دانه روغنی كلزا برداشت شود.

نوربخش حاتمی با بیان اینکه تولید دانه‌های روغنی به عنوان یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی از سال گذشته در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت، اظهار کرد: در این راستا کشت کلزا برای تامین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه یکی از اولویت های این شهرستان می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: کشت دانه‌ روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می­ شود، همچنین کشت کلزا در تناوب با غلات باعث کنترل بیماریها، آفات و علفهای هرز مزارع می‌گردد.

حاتمی خاطر نشان کرد: به منظور ترویج و تشویق کشاورزان جهت توسعه سطح زیر کشت کلزا در سالهای آینده، 600 نفر از کشاورزان آبی کار و متقاضی کشت کلزا از طرح انتخابی مشارکتی ارقام کلزا که در روستای سفید چقا ار توابع دهستان سراب نیلوفر اجرا شده بازدید کردند.

وی افزود: در این طرح به متقاضیان کشت کلزا، آموزشهای لازم در خصوص کاشت، داشت و برداشت اصولی و فنی کلزا توسط کارشناسان بخش تولیدات گیاهی شهرستان ارائه شد.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.