امسال شاهد افزایش چهار برابری تولید کلزا در استان در مقایسه با سال گذشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال شاهد افزایش چهار برابری تولید کلزا در استان در مقایسه با سال گذشته باشیم.


شهریار قاسمی گفت: با تلاش کارشناسان جهاد کشاوری و کشاورزان، سطح زیر کشت کلزا استان در سال زراعی جاری به حدود 4700 هکتار رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایش حدود سه برابری داشته است.


قاسمی با اشاره به قابل برداشت بودن حدود چهار هزار هکتار از کلزای کشت شده در استان تصریح کرد: مابقی سطح زیر کشت به دلیل عواملی مثل تنش سرمایی ناگهانی و سرمای آذر ماه، آبگرفتگی‌ها، سایر آفات و امراض، پرنده خواری و... قابل برداشت نیست.

  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته 1800 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود، افزود: سطح قابل برداشت کلزا در استان در سال گذشته هزار هکتار بوده است.

وی متوسط عملکرد کلزا در استان را حدود 2.5 تن در هکتار دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هشت هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شود.

به گفته وی در سال زراعی گذشته حدود دو هزار تن کلزا در استان تولید شد.

قاسمی با بیان اینکه کشت کلزا در استان کرمانشاه از 15 شهریور ماه سال گذشته اغاز و تا دهم مهر ماه در مناطق سرد و معتدل ادامه داشت، افزود: برداشت کلزا در مناطق گرم استان در صورت مساعد بودن شرایط جوی از 20 اردیبهشت ماه آغاز و تا 20 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برداشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان نیز از اوایل تیر ماه آغاز و تا 20 این ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.