کمیته امدادامام خمینی (ره) استان کرمان پارسال در بین دستگاه‌های اجرایی رتبه‌ی نخست در زمینه تعداد شغل‌های ایجاد شده و ثبت این شغل‌ها در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه پارسال، پنج هزار و ۴۳۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: کمیته امداد استان پارسال در بین دستگاه های اجرایی رتبه ی نخست در زمینه تعداد شغل های ایجاد شده و ثبت این شغل ها در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه اشتغال پایدار زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد می شود، افزود:پارسال برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و نیازمند استان ۱۹ میلیارد تومان از محل منابع امداد و بیش از ۳۹ میلیارد تومان از محل منابع بانکی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده است.
خواجه به اشاره به اینکه ۸۹۸ نفر از مددجویان و فرزندان آنان نیز طی پارسال از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کار شده اند، تصریح کرد: این میزان کاریابی انجام شده در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن ۱۲۰ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از مهم ترین اهداف کمیته امداد است که با همکاری بانک‌های عامل تلاش می کنیم گام‌های موثرتری جهت خوداتکایی مددجویان برداریم، خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان حدود سه برابر افزایش یافته است.
خواجه با بیان اینکه فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطاء وام در اولویت برنامه های کاری این نهاد است، یادآورشد: طرح‌ های اشتغال کمیته امداد طبق استعداد و علاقه مددجویان و همچنین ظرفیت های استان اجرا می شود تا هیچ خللی در روند توانمندسازی خانواده‌ها وارد نشود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار