۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که حدود ۶ هزار نفر از این زنان طی سال ۹۵ از محل تسهیلات اشتغال کمیته امداد توانمند و از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،ناصر شیبانی ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه هستند که گاه عواملی همچون طلاق، فوت، ازکارافتادگی همسرموجب آسیب پذیری این طیف وسیع از جامعــه می شود، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
وی با تاکید بر حمایت از خانواده های تحت حمایت به خصوص زنان سرپرست خانوار افزود : طی پارسال بیش از ۹۴ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال توسط این نهاد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد توانایی انجام کار را دارند، خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از این زنان نیز سالمند و توانایی انجام کار را ندارند و کمیته امداد با پرداخت مستمری به تامین مخارج این زنان کمک می کند.
وی با بیان اینکه طی سال ۹۵ زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی در زمینه‌های مختلف از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت های زندگی، سبک فرزندپروری، شرایط ازدواج موفق و ازدواج مجدد، آشنایی با عوامل موثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند، تصریح کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند تا با مدیریت مناسب فکری و عملی، سبک زندگی خود را تغییر داده و در مسیر موفقیت قرار گیرند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار