مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: واگذاری امور مربوط به حوزه فرهنگ و هنر به مردم از اولویت های دولت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر گفت: هدف از واگذاری امور مربوط به حوزه فرهنگ و هنر به مردم در راستای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه های فرهنگی و هنری و استفاده از امکانات مردمی و نهادهای مردمی است.
 
وی افزود: با توجه به تأثیرگذاری تئاتر در تربیت و انتقال خواسته ها، اجرای عمومی تئاتر در کشور از اولویت ها ست که در این راستا در استان آذربایجان شرقی 56 مورد تئاتر عمومی اجرا شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی سامانه برای ساماندهی گروه های تئاتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: در استان آذربایجان شرقی 15 گروه تئاتر در این سامانه ثبت نام کرده است اما این تعداد و به خصوص گروه های شهرستان ها باید افزایش یابد.
 
محمدپور با اشاره به اینکه امسال یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر برگزار می شود گفت: برگزاری این جشنواره نشان از توجه به توسعه فرهنگی منطقه است و در صورت حفظ تاریخ ، سنن و آداب منطقه در جشنواره آماده هستیم آن را به صورت بین المللی برگزار نمائیم.
 
در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز خواستار اختصاص اعتبار ثابت برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر از سوی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان شد.
 
سید محمدعابدی گفت: علیرغم کمک مادی و معنوی ادارات مختلف و خیران بازهم در تأمین پول هزینه ها با مشکل روبرو می شویم که لازم است نسبت به اختصاص اعتبار ویژه در این زمینه عنایت ویژه ای شود.
 
وی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره شاهد استقبال خوب مردم برای تماشای تئاترهای اجرا شده هستیم اما سالن های اجرا جوابگوی مردم و گروه های نمایشی نیست که در این زمینه احداث خانه تئاتر در شهرستان اهر ضروری است.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.