مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گسترش و تقویت نهادهای مدنی اهتمام جدی و باور عمیق دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی شمس در تبریزگفت: اعتقاد و باور دولت بر این است که فعالیت های فرهنگی و هنری و فرآیندهای سیاست گذاری و برنامه ریزی باید با حضور نخبگان فرهنگی و هنری انجام گیرد و اهالی فرهنگ و هنر خودشان پای کار بیایند و کارهای این حوزه را بر عهده بگیرند.
 
وی، با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر حاملان فرهنگ و هنر به نسل های آینده هستند، به مصادیق اعتماد دولت به اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم، تصمیم گیری و برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی هنری را در سطوح مختلف سیاسیت گذاری، به اصحاب فرهنگ وهنر واگذار کرده است و بر این امر تاکید فراوان دارد.
 
محمدپور افزود: تعیین راهبردهای فرهنگی و هنری برعهده حاکمیت است تا اهداف کلانی که از خواست مردم ناشی می شود را شناسایی کرده و بسط و گسترش داده و موانع را از سر راه فرهنگ و هنر بردارد.
 
وی اظهار کرد: ارتقای فرهنگ و هنر و رفع تصدی گری دولت در این حوزه جزء اهداف دولت است که در این راستا در سطح کلان کشوری و استانی اقدامات موثری صورت گرفته است که تاسیس انجمن های فرهنگی و هنری همچون انجمن آشیق لار از جمله این امور و مصداق اعتماد دولت به اصحاب فرهنگ و هنر است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه تشکل های صنفی تشریفاتی نیستند، افزود: اگر قرار باشد دولت رفع تصدی گری کند و حوزه فرهنگ و هنر را به خود مردم واگذار کند، خود انجمن ها و موسسات فرهنگی هنری هستند که باید اینگونه کارها را تصدی گری کنند.
 
محمدپور به پیشینه غنی و افتخارآمیز ایران در حوزهِ فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: مرزهای جغرافیایی نمی توانند مانع گسترش فرهنگ و هنر شوند و می بایست فضایی فراهم شود تا تمام دنیا با افتخارات فرهنگی و هنری ما آشنا شوند.
 
وی، موسیقی را هنری آسمانی عنوان کرد و یادآور شد: زمانی که تمدن ماشینی روح انسان را خمود می کند، موسیقی می تواند آن را طراوت و تعالی بخشد.
 
محمدپور ادامه داد: موسیقی زبانی بین المللی و مشترک بین انسانهاست و می تواند چون پلی ما را با دنیا مرتبط سازد و براین اساس می بایست از پتانسیل غنی و قدرتمند این حوزه برای معرفی فرهنگ و هنر غنی اسلامی و ایرانی بهره گیریم.
 
جشنواره موسیقی شمس با هدف پاسداشت هنر موسیقی اصیل و فاخر ایرانی با شرکت هنرمندان فعال این عرصه برگزار شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار