مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در زمینه شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ بهمنش با اعلام هشدار جدی در خصوص شیوع بیماری مشترک انسان و دام ( تب  کریمه کنگو) گفت: این بیماری با آغاز فصل گرما منتشر می شود و هیچ علائمی در دام زنده ندارد و در صورت آلوده بودن دام فقط زمانی می توان از آن استفاده کرد که شرایط پس از کشتار و نگهداری لاشه در سالن پیش سرد به مدت 24 ساعت رعایت شده باشد.

 مدیرکل دامپزشکی استان بیماری های "لمپی اسکین، تب سه روزه، تیلریوز، بابزیوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را از جمله بیماری های خطرناکی اعلام کرد که به سرعت به انسان منتقل می شود افزود: انتقال این بیماری ها بر اثرکشتار غیر مجاز دام در منازل و معابرصورت می گیرد. 

وی با تاکید بر لزوم تهیه گوشت مورد نیاز از فروشگاه های مجاز و زیر نظر دامپزشکی افزود: شهروندان به منظور اطمینان از سلامت گوشت با خرید از مراکز مجاز به مهر دامپزشکی بر روی لاشه ها دقت و از مصرف گوشت تازه خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی ادامه داد: سمپاشی و تمیز کردن گله از هر نوع کنه در جلوگیری از این بیماری ها موثر است.

بهمنش توزیع سم برای سمپاشی بدن دام و جایگاه دام ها، نگهداری گوشت در اتاق پیش سرد کشتارگاه ها و آموزش دامداران و کارکنان کشتارگاه ها و متصدیان قصابی ها را از مهمترین برنامه های اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه در فصل گرما عنوان کرد.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است که در صورت ابتلاء فرد به این بیماری، اگر اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع انجام نشود، موجب مرگ فرد مبتلا می شود.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.