SpaceX چه خوابی برای مردم دنیا دیده است؟

پروژه ایپیس ایکس می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین قدم‌هایی باشد که تا کنون برای ارائه اینترنت به تمام ساکنان این کره خاکی، برداشته شده است.

SpaceX چه خوابی برای مردم دنیا دیده است؟
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همین که شما می‌توانید این مقاله را بخوانید نشان می‌دهد که جزو 77/ 3 میلیارد انسانی هستید که در کره زمین به شبکه اینترنت دسترسی دارند. درست است که این رقم تعداد بسیار زیادی از انسان‌های ساکن زمین را شامل می‌شود اما بازهم حدود 3 میلیارد انسان وجود دارند که هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند.
 
موضوعی که سبب شده تا پروژه‌های زیادی برای اتصال دادن افرادی که در دوردست‌ترین نقاط زمین زندگی می‌کنند به این شبکه جهانی شکل بگیرد. برای نمونه شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی اسپیس ایکس طراحی و ساخت یکی از این پروژه‌ها را بر عهده گرفته است، SpaceX از طریق راه‌اندازی بیش از 4 هزار ماهواره درمدار تصمیم دارد شبکه اینترنت جهانی برای تمام انسان‌های جهان ایجاد کند. طرحی که در کنار ایلان ماسک قدم خوبی در جهت اتصال جهانی اینترنت خواهد بود.

 ماه نوامبر سال گذشته میلادی، شرکت ایلان ماسک بخشی از برنامه تولید شبکه اینترنت پرسرعت جهانی خود را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارائه کرد واسپیس ایکس در نشست دیروز مجلس سنا که پیرامون زیرساخت‌های پهنای باند در ایالات متحده تشکیل شد آغاز اجرای این پروژه را تایید کرد.
 
پاتریشیا کوپر نایب رئیس شرکت اسپیس ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسپیس ایکس تصمیم دارد سرویس پهنای باند اینترنت پرسرعت، امن و مقرون به صرفه در کشور آمریکا اجرا کند که شامل قسمت‌هایی از این سرزمین خواهد بود که دسترسی محدودتری به این سرویس دارند. این پروژه در آینده به تمام نقاط جهان نیز توسعه خواهد یافت.
 
بنا بر طرح اسپیس ایکس قرار است بین سال‌های 2019 تا 2024 با ارسال بیش از 4425 ماهواره به مدار زمین، سرعت اتصال کاربران به اینترنت علاوه بر کشور آمریکا در سطح جهانی ارتقا پیدا کند، ماهواره‌هایی که به‌صورت دسته‌دسته با راکت‌های فالکون 9 این شرکت، به فضا ارسال خواهند شد. سازمان ملل اخیرا با انتشار بیانیه‌ای دسترسی به اینترنت را یکی از حقوق اصلی هر انسانی معرفی کرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار