مدیر شهر سازی و معماری معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح آبکناری جزایر ناز در ساحل جنوبی قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،لیلا زین افزا مدیر شهر سازی و معماری معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم هدف از اجرای این طرح را ساماندهی سایت جزایر ناز و بهره برداری هرچه ایمن تر از مناظر بکر طبیعی و ترویج ورزش های دریایی و هوایی با استانداردهای جهانی در این محوطه عنوان کرد.
 
وی گفت: طراحی این مجموعه با رویکرد توسعه پایدار و بر اساس «لَند فُرم ساحلی» با استفاده از مصالح بومی و قابل بازیافت و حداقل دخالت در طبیعت بکر این سواحل، اجرا می شود.
 
مدیر شهر سازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم گفت:برای رفاه مراجعین در این محوطه گردشگری، امکاناتی همچون غرفه های صنایع دستی، پارکینگ، فضاهای نگهبانی و خدماتی، دوش های صحرایی، سرویس های بهداشتی، ایستگاه هلال احمر، باشگاه پرواز، مسیرهای شترسواری و سکوی منظر به همراه سایه بان های چوبی طراحی شده است که تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
 
زین افزا افزود: مساحت تقریبی این سایت حدود پنج هکتار است.
 
وی گفت:برای ساماندهی عملیات گردش های هوایی در کنار آب های نیلگون خلیج فارس، سه باند ویژه هواپیماهای فوق سبک، پاراموتور و پاراگلایدر در این محوطه گردشگری پیش بینی شده است.
 
مدیر شهر سازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: یک مسیر ورودی و یک مسیر خروجی در این سایت تفریحی با هدف بالا بردن امنیت و کنترل بهینه سایت و عدم پراکندگی ها نیز طراحی شده است.
 
طراحی آبکناری جزایر ناز اسفند سال گذشته در کمیسیون طرح تفصیلی سازمان منطقه آزاد قشم به تصویب رسید.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.