فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع)، از سوی اداره ی کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان صادر شد.

فراخوان بیست و سومین جشنواره  شعر رضوی کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ کوشش مسئول روابط عمومی اداره ی کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از فراخوان بیست و سومین جشنواره ی ملی شعر رضوی کرمان از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع) خبر داد.
 
کوشش اهدف این طرح را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره ی اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) ، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه ی فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه ی معنوی دانست .
 
مسئول روابط عمومی اداره ارشاد استان خاطرنشان کرد:محورهای فراخون این جشنواره، زندگی و ابعاد شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) ، حدیث سلسله الذهب ، تفسیر و برداشت شاعرانه از اشعار دعبل خراعی، سفر امام رضا(ع) از مدینه به طوس، اهل بیت (ع)، سبک زندگی اهل بیت (ع)، شناخت ابعاد علمی و عملی زندگی معصومین(ع)، توجه به فراز هایی از زندگی اجتماعی 14 معصوم (ع) و نقش آنان در رفع مسائل و مشکلات مردم، جایگاه نماز در آموزه های اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی است.
 
کوشش با اشاره به اینکه گستره ی فراخوان جشنواره به صورت ملی است، گفت: این جشنواره به صورت مسابقه و رقابتی و در قالب شعر کلاسیک و نو برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار اول تیر است از برگزاری بخش رقابتی این جشنواره در مرداد همزمان با ایام دهه ی کرامت خبرداد و افزود: اختتامیه ی این مراسم 8مرداد برگزار خواهد شد.
 
کوشش گفت : علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت kerman.shamstoos.ir مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.