برای اولین بار در جنوب شرق کشور عمل جراحی به روش مدیکال توراکوسکپی امروز در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان با موفقیت انجام شد.

انجام عمل جراحی به روش مدیکال توراکوسکپیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عضو هیات علمی دانشگاه و فوق تخصص ریه در این رابطه گفت: روش جراحی مدیکال توراکوسکپی بر روی یک مرد جوان با موفقیت انجام شد.
 
دکتر احمد شفاهی افزود: این روش تشخیصی و درمانی برای اولین بار در کرمان انجام شده و پیش از این فقط در تهران و به صورت محدود در استان های خراسان، اصفهان و یزد انجام می شده است.
 
وی افزود : در این روش تشخیصی درمانی فرد به طور کامل بیهوش نمی شود، فقط جداره قفسه سینه وی به اندازه کوچک باز و سپس دستگاه وارد ریه فرد می شود و از جاهایی که مشکل دارد نمونه برداری صورت می گیرد.
 
به گفته وی در روش مدیکال توراکوسکپی احتمال به تشخیص رسیدن بیماری بیشتر است.
وی اضافه کرد: طول زمان این روش 10 دقیقه و مدت زمان بستری در بیمارستان نیز یک تا دو روز است.
 
دکتر شفاهی گفت: در روش پیشین که اکنون نیز مرسوم است فرد به طور کامل بیهوش می شود و ممکن است افرادی که بیماری زمینه ای دارند مشکلی برایشان پیش آید.
 
وی افزود: در روش مدیکال توراکوسکپی بار کاری جراح قفسه سینه نیز کمتر می شود.
 
وی ادامه داد: انجام این روش تشخیصی درمانی در کرمان باعث می شود که افراد برای درمان بیماری خود به سایر استان ها نروند.
 
دکتر شفاهی با بیان این موضوع که پزشکان و اساتید گروه ریه دانشکده پزشکی دارای توانایی های بسیاری هستند گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی کرمان امکانات لازم را برای بخش ریه فراهم کند بسیاری از بیماری ها در استان درمان می شوند و نیازی به ارجاع بیمار به سایر استان ها نیست.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.