224 طرح سلامت در فارس با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

بهره برداری از 224 طرح سلامت در فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: از مهم ترین دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان فارس، بهره برداری از 224 طرح سلامت بود.
 
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، در ادامه سفر خود، با حضور در مجتمع فرهنگی، آموزشی، ورزشی ولایت، 224 پروژه بهداشتی و درمان را در سراسر استان فارس، افتتاح کرد.

این طرح ها در شهرها و روستاهای استان فارس، در عرصه های بهداشتی و درمانی، شامل بخش های درمانی، تجهیزات بیمارستانی، مرکز شیمی درمانی، پایگاه اورژانس، کلینیک ویژه، مرکز خدمات جامع سلامت، واحدهای بهداشتی نظیر آزمایشگاه، پایگاه های سلامت، خانه بهداشت، خانه پزشک، خانه سرایداری، خوابگاه دانشجویی، نمازخانه، سالن، محوطه سازی و موارد دیگر است که با بهره برداری از آنها، بیش از 64هزار مترمربع، به فضای مجموعه خدمات سلامت در فارس، افزوده می شود.
 
دستگاه سیتی بخش رادیولوژی بیمارستان استهبان، در زیربنایی معادل 80مترمربع، با صرف دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار، به عرصه خدمات درمانی در شهرستان استهبان پیوست.
 
بخش ICU بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان، دیگر خدمت مورد بهره برداری قرار گرفته امروز بود که با دارا بودن 6 تخت، به بیماران نیازمند مراقبت های ویژه، ارایه خدمت می کند.
همچنین بخش NICU این بیمارستان با سه تخت، برای ارایه خدمات ویژه به نوزادان، به عنوان گامی دیگر از تحول سلامت در شهرستان استهبان، امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به شیوه ویدئوکنفرانس، به بهره برداری رسید.
 
پانسیون پزشکان شهرستان استهبان، دیگر طرح مورد بهره برداری امروز بود که شامل هشت دستگاه است.
 
با توجه به بسته خدمت ماندگاری پزشکان، از خدمات طرح تحول نظام سلامت، راه اندازی خانه های پزشک در کشور، بستری برای تسهیل این بسته خدمتی محسوب می شود که در شهرستان استهبان نیز، در قالب هشت دستگاه، به بهره برداری رسید.
 
همچنین كلينيك ویژه بيمارستان امام موسی كاظم(ع) زرين دشت، در دو طبقه با مساحت 750 متر مربع و اعتبار چهارده ميليارد و پانصد ميليون ريال، در مدت 12 ماه، همگام با توسعه خدمات طرح تحول نظام سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، در زرین دشت به بهره برداری رسید.
 
کلینیک های ویژه، از جمله خدمات طرح تحول نظام سلامت است که مردم زرین دشت نیز از آن بهره مند شدند.
 
کلینیک ویژه شهرستان خرامه نیز از دیگر طرح های افتتاحی امروز، با حضور وزیر بهداشت است که به شیوه ویدئو کنفرانس، افتتاح شد.

این طرح  سلامت، به عنوان خدمتی دیگر از طرح تحول نظام سلامت، با زیربنای 730متر و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان، به بهره برداری رسید.

بخش های تخصصی این کلینیک شامل داخلی، جراحی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، قلب و عروق، اطفال، زنان، اندوسکوپی، دندانپزشکی، داروخانه، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی است.
 
مرکز آموزش بهورزی شهرستان اقلید با داشتن سابقه آموزشی بالغ بر 20سال، در شمال استان فارس واقع شده و با حضور مربیان دوره دیده در حال فعالیت و تربیت، آموزش و بازآموزی بهورزان و کارکنان تیم سلامت است.
 
این مرکز دارای 10 دوره بهورزی و یک دوره ماما روستایی است و در حال حاضر، دو دوره در حال آموزش بوده و مابقی فارغ التحصیل شده اند.
 
دستاورد این هشت دوره، فارغ التحصیلی 48 بهورز زن و 33 بهورز مرد بوده است.
 
اکنون در راستای خدمت رسانی به عشایر ایران، نخستین دوره پذیرش 20 بهورز عشایر (19 زن و یک مرد ) در این مرکز، با حضور وزیر بهداشت، افتتاح شد.
 
به دنبال پذیرش این دوره از دانش آموزان عشایری، تعمیرات عمده ای در ساختمان و تجهیزات این مرکز اعمال شده است و مبلغی بالغ بر یکصد میلیون تومان برای عمران و هفتاد میلیون تومان تجهیزات آموزشی و استانداردسازی، صرف شده است.
 
محل فعالیت این بهورزان در خانه های بهداشت عشایری است که همراه عشایر کوچ نموده و خدمات سلامت را در ییلاق و قشلاق ارائه می دهند.
 
مرکز خدمات جامع سلامت بوستان با جمعیت تحت پوشش شصت هزار نفر در شهرک گلستان واقع در شمال غرب شیراز است که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
 
تعمیر و احداث ساختمان این مرکز از سال 94 آغاز شده است که تعمیر و توسعه ساختمان قدیمی به متراژ800متر مربع به اعتبار640میلیون تومان و احداث ساختمان جدید با زیربنای 984مترمربع در دو طبقه و اعتبار یک میلیارد و600میلیون تومان، احداث داروخانه به متراژ120مترمربع با اعتبار 195میلیون تومان، احداث نمازخانه به متراژ110مترمربع اعتبار170میلیون تومان و دیگر خدمات این مرکز با اعتبار 234میلیون تومان صورت گرفته است واحد دندانپزشکی این مرکز خدمات جامع سلامت نیز با تجهیز 10 یونیت و ساختمان نگهبانی در حال احداث است.
 
خدمات درمانی در ساختمان قدیمی و خدمات بهداشتی در ساختمان جدید ارایه می شود.
 
هشت پزشک خانواده در کنار پزشکان متخصص زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، توانبخشی، ارتوپدی، ارولوژی، پوست، قلب، غدد اطفال، غدد بزرگسال، چشم پزشک، تغذیه و روان شناس، همچنین خدمات دندانپزشکی، اورژانس 24ساعته، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، تزریقات، نوار عصب، نوار عضله و اتاق CPRو خدمات بهداشتی نظیر بهداشت روان، تغذیه، مشاوره، واکسیناسیون، اتاق مامایی، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط در این مرکز گرد هم آمده اند تا دسترسی مردم منطقه بوستان به خدمات سلامت و بهره مندی از بسته های طرح تحول نظام سلامت، به شکل عادلانه ای تسهیل شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.