از بین تخلفات صورت گرفته در سال گذشته ، تخلف احتکار به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی بررسی قیمت اقلام از سال 90 تا سال 95 ، شاهد رشد صعودی قیمت ها از سال 90 تا سال 92 بوده ایم و از سال 92 تا سال 95 با کاهش قیمت ها در برخی از اقلام و شیب ملایم افزایش در بخشی از کالاها مواجه بودیم.

فغفوری با اشاره به آمار بازرسی از واحدهای صنفی در سال 95 اظهار داشت : طی سال گذشته 31881 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که منجر به تشکیل 2129 پرونده گردیده است.

وی تصریح کرد : ارزیابی روند قیمت ها حاکی از روند تثبیت قیمت ها در استان در سال جاری می باشد.

؛ رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از بین تخلفات صورت گرفته در سال گذشته ، تخلف احتکار به صفر رسیده است یادآور شد : یکی از مواردی که ثبات در بازار را نشان می‌دهد، نبود هیچ‌گونه مورد احتکار در سال گذشته است؛ چراکه احتکار اقلام ناشی از بی‌ثباتی بازار است که خوشبختانه این موضوع را شاهد نبودیم.

فغفوری به نتایج اجرای طرح نظارتی ویژه پایان سال اشاره کرد و گفت : در قالب اجرای این طرح که از اول اسفند ماه تا پایان فروردین ماه در استان اجرایی کرد ، 9665 مورد بازرسی صورت گرفت که منجر به تشکیل 470 پرونده گردید.

وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : در این طرح بر نحوه عرضه کالاهای اساسی توزیعی ، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ، عرضه میوه شب عید و نحوه ارائه خدمات به مسافرین در تعطیلات نظارت گردید.

فغفوری عنوان کرد : سعی کرده‌ایم با افزایش نظارت‌ها و مدیریت بازار، شرایط را به سمت آرامش پیش ببریم و در این راه یکی از اقدامات، شناسایی واحدهای بدون پروانه کسب بود که تاکنون 4300 واحد بدون پروانه کسب شناسایی و ساماندهی شده است .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.