امسال در مجموع بیش از300 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 460 میلیون دلار از مبدا تولید و گمرک استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛فغفوری ،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بالا بودن ارزش اقلام صادراتی استان گفت : هم اکنون ارزش کالاهای صادراتی در استان بیش از میانگین کشوری است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه صادرات استان افزود : در این راستا طرح ممیزی صادراتی در استان با هدف شناسایی واحدهای صادراتی استان در حال اجراست که در این جهت 300 واحد صنعتی ، معدنی با اشتغال بالای 20 نفر شناسایی شده اند.
فغفوری گفت: امسال در مجموع بیش  از300 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 460 میلیون دلار از مبدا تولید و گمرک استان صادر شده است.
وی افزود: ترانسفورماتور ، شمش روی ، شمش چدن ، مویز ، لبنیات و رب گوجه فرنگی از جمله اقلام صادراتی استان به کشورهایی مثل ترکیه ، امارات ، عراق ، پاکستان ، افغانستان ، هند ، سوریه و چین بود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: واردات امسال استان از 39 کشور مبدا و اقلامی مثل ماشین آلات ، فیلم پلی اتیلن ، الیاف مصنوعی ، نخ نایلون و پلی استر و ورق هسته به مقدار بیش از 135 هزار تن و به ارزش بیش از 243 میلیون دلار بود.
گفتنی است:اقلام  وارد شده نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر مقدار 13 درصد کاهش و از نظر ارزش 21 درصد افزایش دارد.
 
 
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.