364 نفر در صندوق خرد زنان روستایی قائم ‌شهر فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر گفت: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان این شهرستان شامل 9 صندوق خرد زنان با عضویت 364 نفر با سرمایه 2 میلیارد و 400 میلیون ریالی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: 52 هزار نفر از 320 هزار جمعیت شهرستان قائم شهر را زنان روستایی تشکیل می دهند که نشان از نقش آنان در تولید و کارهای کشاورزی است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان اولین صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان و یازدهمین صندوق در کشور است که با عضویت 9 صندوق خرد زنان روستایی در مردادماه 94 تاسیس شد، افزود: با حضور مدیران عامل 8 صندوق خرد زنان روستایی در جلسه صندوق حمایت توسعه کشاورزی شهرستان زنان این شهرستان، درخواست عضویت آنان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر گفت: اعضای صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر شرایط عضویت صندوق های نوکلا 1 و 2، ابجر، بالا رستم، تلوک، واسکس، قلزم کلا و دیز آباد را از لحاظ تعیین گروه، تشکیل گروه و نحوه پرداخت وام، نرخ سود کارمزد و جرایم و چگونگی فعالیت اعضا و دفاتر صندوق ها مورد بررسی قرار دادند.

فرهادی افزود: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان این شهرستان شامل 9 صندوق خرد زنان با عضویت 364 نفر با سرمایه 2 میلیارد و 400 میلیون ریال با سهم اعضا و دولت با هدف ایجاد گسترش فعالیت های درآمدزا برای زنان کم درآمد فعالیت می کنند.

وی گفت: اعضای 8 صندوق در حال سیر مراحل اداری عضویت و حق سهام 49 درصدی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی هستند که پس از این مراحل، اعضای صندوق حمایت از توسعه کشاورزی به 17 صندوق خرد زنان روستایی خواهد رسید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار