ده‌ها سرباز انگلیسی به بهانه ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه و اجرای اقدامات مهندسی، وارد جوبا پایتخت سودان جنوبی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، هیئت سازمان ملل در سودان جنوبی اعلام کرد: ده ها سرباز انگلیسی وارد جوبا، پایتخت سودان جنوبی شدند تا به حمایت مهندسی و پزشکی از هیئت سازمان ملل بپردازند و در تسهیل ورود کمک های انسان دوستانه به این کشور همکاری کنند.

این هیئت در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مهندسی به ماموریت خود در اردوگاه های سازمان ملل ادامه خواند داد و شرایط برپایی چادرها، راه ها و امنیت و مسائل بهداشتی آن را بهبود می دهند و یک لنگرگاه در ساحل رود نیل و جایگاه فرود بالگرد احداث می کنند.

وزارت دفاع انگلیس نیز تاکید کرد: 35 سرباز برای تقویت بیش از 200 نیروی انگلیس در سودان جنوبی، وارد این کشور شدند. همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد این نیروها تا چند ماه آینده به 400 سرباز می رسد.

سازمان ملل نیز چندی پیش در خصوص بحران گرسنگی در بیشتر مناطق سودان جنوبی هشدار داد و اعلام کرد: اینکه بیش از نیمی از ساکنان این کشور از کمبود غذا رنج می برند.

سودان جنوبی از سال 2013، یعنی تنها دو سال پس از جدایی از سودان، درگیر جنگ داخلی شد و بیش از 3 میلیون نفروادار به ترک خانه‌هایشان شدند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار