دبیر ستاد زکات آذربایجان غربی از تشکیل شوراهای زکات با هدف ترویج فرهنگ پرداخت زکات و رفع چهره محرومیت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام جابر شوقی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای زکات تشکیل شورای زکات چالدران اظهارداشت: این شوراها با هدف ترویج فرهنگ پرداخت زکات در روستاهای استان با عضویت ۱۰ نفر از اعضای فعال روستایی تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در ۷۰۰ روستای استان این شوراها تشکیل یافته است، افزود: امسال تعداد شوراهای تشکیل یافته در روستاها به یک هزار و ۷۰۰ شورا افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام شوقی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵ نفر روحانی به عنوان مبلغ زکات و یک هزار و ۷۰۰نفر به عنوان عاملین زکات در استان در جهت ترویج فرهنگ پرداخت زکات مشغول فعالیت هستند، افزود: سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال در استان زکات جمع آوری شده بود که در سطح کشور رتبه برتر را توانست به خود اختصاص دهد.

حسین زاده فرماندار شهرستان چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه از محل پرداخت تشویقی زکات جمع آوری سال گذشته از سوی استانداری امسال ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است، افزود: این میزان پرداختی در جهت کمک به محرومین و اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرستان چالدران نیز در این جلسه از جمع آوری چهار میلیارد ۴۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان چالدران در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال پیش بینی شده این میزان زکات جمع آوری شده در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.