مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت ۲۸۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه که باغات و اراضی زراعی خود را در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛بهنام شهدی با بیان این مطلب افزود: این میزان غرامت به تعداد ۴۲ هزار و ۱۴۰ نفر از خسارت دیدگان در بخش باغات، زراعت، دام و طیور استان پرداخت شده است که در طی دو مرحله به حساب کشاورزان خسارت دیده واریز شده است.
شهدی گفت:: در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ سطح بیمه باغات استان در حدود ۲۰ هزار و ۱۶۱ هکتار، بیمه محصولات زراعی ۲۷۹ هزار و ۷۳۷ هکتار و در بخش دام و طیور در حدود یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۲۸ هکتار تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته بودند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد ۸۰۰ مورد فقره پرونده خسارت دیدگان به علت مغایرت اطلاعات موجود و داشتن پاره‌ای از مشکلات در حال بررسی است که در صورت رفع مشکل این پرونده‌ها خسارت این افراد نیز جبران خواهد شد.
مدیرامور شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه صندوق بیمه بانک کشاورزی تن‌ها مرجع پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی است، ادامه داد: امیدواریم کشاورزان با رغبت بیشتر اراضی و محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت نیاز بیمه به عنوان یک چتر حمایتی بتواند بخشی از خسارت آنهارا جبران کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.