آینده خراسان جنوبی با معادن گره خورده است و معدن و کارگر لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛سید علی اکبر پرویزی استاندار حراسان جنوبی ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران گروه های کاری واحدهای نمونه خراسان جنوبی گفت: امروز وضعیت سرمایه گذاری در کشور بهبود پیدا کرده است اما هنوز با رسیدن به نقطه رونق اقتصادی فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه های سرمایه گذاری خارجی فاصله زیادی داریم، افزود: در این راستا باید شرایط سرمایه گذاری محیا شود زیرا اگر فضا برای سرمایه گذاری خارجی مهیا شود علاقه مندان زیادی به استان خواهند آمد.

پرویزی گفت: تفکر مدیران در ایجاد رابطه با سرمایه گذاران بسیار مهم است زیرا اگر با سرمایه گذاران برخورد های مناسبی شود شاهد تداوم حضور آنان در استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: در این راستا باید زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود همچنین باید شرایطی به وجود آید که اعتماد مردم نسبت به نظام از بین نرود.

وی با بیان اینکه استفاده از وقت اداری و بودجه عمومی برای تبلیغ، خیانت به مردم است ،اظهار کرد: مدیران در ساعات اداری حق تبلیغ ندارند..

پرویزی با اشاره به اینکه وضعیت کار و کارگری در استان نسبت به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد ،گفت: در این راستا دولت باید قانون کار، تولید و اشتغال و رابطه بین کارگر و کارفرما را بازنگری کند و در حال حاضر شرایط کارگران نسبت به گذشته تغییر کرده و دولت تلاش می کند برخی مشکلات ساختاری را رفع کند.

استاندار خراسان جنوبی به وضعیت اشتغال در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این راستا باید زمینه صادرات با دیگر استان ها و کشورهای خارجی فراهم شود و تأمین زیرساخت هایی اعم از آب، برق و گاز نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت ها به تنهایی در رفع مشکلات کار مؤثر نیست و نیازمند جلب اعتماد سرمایه گذاران است، گفت: دولت نمی تواند در حوزه کارخانه ها سرمایه گذاری کند بنابراین ما باید با ایجاد مشوق ها به ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران انگیزه وارد کنیم.

پرویزی افزود: خراسان جنوبی بر کوهی از معادن قرار دارد بنابراین باید این معادن شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شود در این راستا نقشه معدنی از کل استان در حال تهیه و انجام عکس های هوایی است که امید است بتوان با اجرای این طرح اطلاعات خوبی از معادن استان در اختیارسرمایه گذاران قرار داد

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار