اسپوتنیک نوشت: همکاری نظامی فنی ایران و روسیه پس از تحویل اس 300 می تواند ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: بنا به گفته سرگئی چمزوف رئیس شرکت «روستک»، روسیه به قرارداد تحویل سامانه دفاع هوایی اس 300 به ایران در سال 2016 به طور کامل عمل کرده است.

چمزوف در نشستی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین این مسئله را تایید کرد.
این یکی از دشوارترین قراردادها بین ایران و روسیه طی سال های اخیر به شمار می رود که با موفقیت به اجرا درآمده است. اکنون سامانه دفاع هوایی اس 300 بخشی از پدافند هوایی ایران است.

شعیب بهمن تحلیلگر مسائل سیاسی در ایران به این موضوع پرداخته است که همکاری نظامی - فنی ایران و روسیه در آینده به چه شکل خواهد بود و دو کشور آماده اند درباره چه پروژه های دیگری گفتگو کنند.

وی گفت اجرای قرارداد تحویل سامانه های دفاع هوایی اس 300 با مشکلاتی روبرو شد اما پس از حل و فصل آنها، با موفقیت به اجرا درآمد. این مسئله زمینه ای مناسب را برای گسترش و توسعه همکاری نظامی - فنی جدید بین ایران و روسیه فراهم کرده است به ویژه با توجه به این واقعیت که دو کشور از اهداف و منافع مشترک در منطقه و سیاست بین المللی برخوردارند.

بهمن تصریح کرد با توجه به سطح اعتماد بین ایران و روسیه می توان اجرای پروژه های جدید را بین دو کشور به همراه همکاری های نظامی پیش بینی کرد.

وی گفت طی شش ماه گذشته مذاکراتی فعالانه درمورد خرید تسلیحات دیگر از روسیه توسط ایران از جمله جنگنده های چند منظوره «سوخو 30» و همچنین تانک های پیشرفته «تی 90» بین دو کشور وجود داشته است.

این تحلیلگر ایرانی افزود در ایران تمایل زیادی به ادامه همکاری با روسیه در زمینه نظامی - فنی و خرید تسلیحات بیشتر وجود دارد.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه اوایل هفته گذشته گفت تحویل سامانه های موشکی اس 300 روسیه به ایران بازتاب اعتماد در همکاری دوجانبه بین تهران و مسکو در عرصه دفاعی است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار