دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر امروز در محفلی صمیمی، میزبان هوشنگ مرادی کرمانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این دیدار که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و تیم رسانه ای سها برگزار شد، هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به اینکه این محفل ادبی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شده است، گفت: خوشحالم بین کسانی هستم که دوست دارند از کوچه ی ادبیات هم عبور کنند.

وی به پزشکانی که به ادبیات ایران خدمت کرده اند و توانسته اند، ادبیات ایران را در سطح بالا و والا حمایت کنند و آثار والا را تولید کنند، اشاره کرد و افزود: می توان از 10 تا 12 تن از آن ها نام برد که نویسنده و شاعر بوده اند و کارهای ماندگار و اساسی در زمینه ی ادبیات انجام داده اند.

مرادی کرمانی خاطرنشان کرد: افرادی از جمله گل گلاب که "ای ایران ای مرز پر گوهر" را سروده است یا گلچین گیلانی با ترانه ی "باز باران با ترانه" یا غلامحسین ساعدی از نمایشنامه نویسان توانا یا قاسم غنی که حافظ شناس قدری بود.

وی تصریح کرد: با کمی تسامح می توان گفت: آن قدر که دانشکده های پزشکی به ادبیات ایران خدمت کرده اند، دانشکده های ادبیات کمک نکرده اند.

مرادی کرمانی در تعریف هنر گفت: هنر و ادبیات از مقولاتی است که تعریف ندارد و چون تعریف ندارد، قابل آموزش نیست و هر هنر بالایی و هر اثر زیبا و جذابی در هر سبک و موقعیتی وقتی ایجاد شد، تعریفش را با خودش می آورد.

وی با اشاره به اینکه که هنر گام به گام است و باید مسیر خود را طی کند، افزود: خودم داستانی داشتم که 50 سال در رحم ذهنی من مانده بود و در قالب کتاب "نه تر و نه خشک" منتشر شد.

این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.