مدیرعامل ساز مانت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه 160 تا 200 تن کود از پسماندهای جمع آوری شده تولید می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین کمیلی  اظهار کرد: اصفهان از 30 سال گذشته کارخانه تولید کود آلی از پسماندهای شهری دارد که این کارخانه، قدیمی ترین کارخانه کشور به شمار می رود و در طول این سال ها همراه با تکنولوژی ها و فناوری های روز پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 1000 تن پسماند در شهر تولید و به کارخانه کود آلی تحویل داده می شود، افزود: ابتدا در خطوط پردازش، اقلام قابل بازیافت پسماندها جداسازی می شود و سپس بخش آلی آن که امکان تبدیل به کود آلی دارد جداسازی و در خطوط همزنی بارریزی می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود 600 تن از 1000 تن پسماند خانگی جمع آوری شده مواد آلی است که در طول 3 تا 4 ماه با دستگاه های مخصوص، پسماندهای آلی به کود آلی سالم تبدیل می شوند.

کمیلی خاطرنشان کرد: تولید کود حاصل از پسماندهای جمع آوری شده 160 تا 200 تن در روز است.

وی تبدیل ماده مضر طبیعت در پسماندها به مواد مفید برای طبیعت را افتخاری برای مدیریت پسماند شهرداری اصفهان دانست و عنوان کرد: نحوه مدیریت پسماند خانگی این است که کل پسماندها وارد کارخانه می شود و از آن کود سالم تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه تفکیک پسماند از مبدا به اقتصاد و سلامت شهر کمک می کند، گفت: 10 درصد تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک در شهر اصفهان اتفاق می افتد که نسبت به کل کشور آمار خوبی است اما شهروندان نیز برای تفکیک پسماند از مبدا باید تلاش های بیشتری انجام دهند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار