مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از خاتمه پرونده مسکن مهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان سجاد صنعتی منفرد امروزدر نشست خبری با خبرنگاران استان به ساخت 116 واحد، طراحی 205 واحد و تامین 276 واحد مسکن شهری براساس بودجه سال جاری اشاره کرد وگفت: پنج خانه عالم روستایی در سال جاری ساخته خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی بافت با ارزش روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

صنعتی منفرد به تهیه طرح هادی گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت گردشگری روستایی و اشتغال در روستاها این طرح دنبال می شود که در 5 سال گذشته روستاهای گلابر، خوئین، درسجین و ویر تهیه طرح شده است و برای برنامه ششم توسعه هم هفت روستا به این تعداد اضافه می شود.

وی به تخصیص 44 درصد اعتبارحوزه عمران روستایی برای 116 پروژه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در زمینه فعالیت های عمران روستایی تفاهم نامه هایی با برخی از ارگان ها منعقد شده است.

این مقام مسئول گفت: فاز نخست طرح اشتغالزایی روستایی در 33 روستای استان اجرا می شود که امسال مراسم کلنگ زنی در روستای پاوه رود اجرا می شود.

صنعتی منفرد در ادامه به واگذاری سند اماکن روستایی به تعداد 47 هزار و 147 جلد اشاره کرد واضافه کرد: 3 هزار و 140 قطعه زمین هم به روستائیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال طرح مجموعه سازی مسکن روستایی با هدف افزایش کیفیت زندگی روستائیان، عدالت محوری، تولید داخلی و اشتغازایی با مدیریت بنیاد و براساس الگوهایی ارائه شده برمبنای اقلیم روستا اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان به پروژه های در دست اجرای این بنیاد گریزی زد و افزود: تکیمل پروژه گردشگری گاوازنگ، تکمیل پروژه گردشگری محور زنجانرود، فاز نخست پروژه گردشگری جنوب زنجان و احداث 56 باب خانم عالم روستایی از دیگر برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

این مقام مسئول از مقاوم سازی 82 هزار و 435 واحد مسکونی روستایی، و 38 هزار و 501 واحد خبر داد و گفت: 346 روستا طرح هادی اجرا شده است.

صنعتی منفرد به پروژه های حساب 100 امام در استان زنجان اشاره کرد و افزود: پروژه 48 واحدی شهرستان سلطانیه و 45 واحدی خرمدره از جمله این طرح هاست و برای تکمیل 209 واحد مسکونی بیش از 589 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی این حساب اختصاص یافته است.

وی به طرح زلزله فرضی در روستاها اشاره کرد و گفت: به منظور به حداقل رساندن تخریب منازل در هنگام وقوع زلزله ستاد بازسازی در قالب برنامه سه ساله این طرح را تدوین کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب در حوزه مسکن شهری گفت: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، تامین مسکن حمایتی، اجرای مسکن انتفاعی، اجرای طرح مسکن مهر و مسکن اجتماعی و بافت های فرسوده، اجرای پروژه هیا تجرای، خدماتی، گردشگری، فرهنگی و هنری و نظارت عالیه بر اجرای پروژه های انجمن خیرین مسکن ساز از اهم این اقدامات است.

 
انتهای پیام/ ک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.